ماشین فرز عمودی لینیر گاید یا باکس وی, کدام بهتر است؟

مقدمه

در این مقاله به بررسی تفاوت تفاوت دستگاه فرز سی ان سی لینیر گاید با فرز باکس وی پرداخته و مزایا و معایب هر یک را به تفصیل شرح خواهیم داد.

ماشین فرز عمودی لینیر گاید یا باکس وی

از هر ماشینکاری بپرسید که کدام یک از روش های باکس وی یا لینیر گاید در ماشین فرز عمودی بهتر است ؟ نظر شخصی خودش را برایتان میگوید.

پاسخ این سوال بسیار سلیقه ای است , مانند این است که از آن ها بپرسید که کدام تیم ورزشی بهتر است ؟ اکثر آن ها تیم مورد علاقه خود را میگویند.

انتخاب بین این دو روش نیز مانند این است و اینکه چگونه این روش ها را انتخاب میکنند , اغلب بر اساس نظر یا تجربه شخصی فرد تغییر میکند .

واقعیت این است که هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند ، اما اگر ابزارآلات دستگاه سی ان سی به درستی از اجزای با کیفیت ساخته شده باشد ، کاملاً قادر به ساخت قطعات خوب است.

بیایید چند تفاوت اصلی را بررسی کنیم ، و اینکه چرا ممکن است یکی را برای برنامه خاصی از دیگری انتخاب کنید.

ماشین فرز عمودی باکس وی ( box way) / روش سنتی 

در مورد دستگاه فرز cnc بسیاری از سبک ها وجود دارد ، . در اکثر روشهای جعبه ای VMC همچنین دارای یک لایه نازک Turcite است که روی هر سطح دستگاه اعمال می شود ، یک پلیمر لغزنده که به کاهش اصطحکاک کمک می کند ، و اکثر آنها همچنین “تراشیده می شوند” ، این فرایند باعث ایجاد جیب های کوچک  در سطح راه برای بهبود توزیع روغن می شود. .

ماشین فرز عمودی باکس وی ( box way)
ماشین فرز عمودی باکس وی ( box way)

ماشین فرز عمودی لینیر ( linear guide )

فرز عمودی خطی یا همان لینیر مانند یاتاقان های غلتکی یا سوزنی هستند ، اما به صورت صاف ساخته می شوند. در این چیدمان ، یک مجموعه (به طور معمول چهار) “واگن” یاتاقان به عنصر ماشین در حال حرکت متصل می شود ، سپس با یک جفت ریل که توسط ریخته گری به ماشین متصل شده است ، جفت می شود.

هنگامی که واگن ها ریل ها را به بالا و پایین حرکت میدهند
توپی ها یا سوزن های موجود در داخل (بسته به سازنده) از طریق محفظه راهنما مجدداً گردش خون پیدا می کنند
و در حین کار کمی روغن کاری می کنند.

به عنوان یک قاعده ، VMC های خطی قادر به سرعت تراورس بالاتر ، اغلب دو تا سه برابر سریعتر از نمونه های باکس خود هستند. زیرا هیچ یک از “لایه های چسبنده”موجود در باکس وی رو نداره ، به طور کلی دقیق تر در نظر گرفته می شوند ، اگرچه جالب است بدانید که بسیاری از “ماشینهای مادر” دنیا به جعبه های شابل زنی  دستی مجهز هستند.

دستگاه فرز VMC I-CAT 1160
دستگاه فرز VMC I-CAT 1160

برعکس ، روش های جعبه معمولاً با ظرفیت بار بالاتر همراه هستند. تصور می شود که آنها برای برشهای سنگین یا خشن مناسب ترندو همچنین برای وظایف سنگین تر ، لینیر گاید به گونه ای طراحی شده که – از بلبرینگ غلتکی به جای گلوله های ساده استفاده می کند-  در نتیجه کمبود و ضعفی در استحکام ندارند.

ماشینهای CNC شرکت کنترل افزار تبریز از هر دو فناوری استفاده می کنند.

برای برش سنگین،ما معمولاً یک ابزار با روش های معمول را پیشنهاد می دهیم.

برای کارهای تولیدی ، ما معمولاً به یک ماشین لینیر گاید متمایل می شویم.

آنچه در همه ابزارهای ماشین مهمترین است کیفیت کلی آن به جای هر فناوری خاص ، کنترل حرکت یا موارد دیگر است.

بنابراین ما می توانیم به شما کمک کنیم تا بهترین گزینه را متناسب با نیازتان انتخاب کنید.

دستگاه فرز I-CAT 1160  محصول شرکت کنترل افزار تبریز میباشد که در آن از نوع لینیر گاید استفاده شده است ،و شما میتوانید مطمئن باشید که این دستگاه برای سالهای آینده قطعات دقیق تولید خواهد کرد.

سخن پایانی

به طور کلی انتخاب فرزهای سی ان سی از نظر باکس وی یا لینیر گاید بودن، با توجه به نوع کاربرد آن و نظر مصرف کننده مشخص می شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در کنترل افزار تبریز تماس بگیرید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله/محصول
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
س.منادی

سلام..
خیلی عااالی توضیح دادید..ممنون از شما

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x